Protesting Miss World 2013 – A Sign of Hypocrite’s Movement

miss world bikinis 4There are so many things that I would like to say about this but I’ll try to make it as brief as possible. You know, I could careless about Miss World 2013, in fact I never watched it except when I was in my elementary school year when I was in midst of switching the channels. So, why discussing Miss World 2013? Well, I’m attracted to hypocrites I guess. Not in a loving way but in the kind of I-so-want-to-bash-your-head-with-a-mallet sort of way. If you haven’t been updated to the news, Miss World 2013 is currently being held in Bali, Indonesia. And because I’m an Indonesian and there has been controversies surrounding the contest, I think I have to share my opinion with you guys.

People have been protesting this contest and the loudest protest came from an Islamic organisation entitled Front Pembela Islam (FPI). There are also other Islamic groups who protested this contest but the point is most of the protests came from Moslems. And with that being said, I would like to address this rant to you, moslem people who are very determined that this show is an abomination and should not have been held in Indonesia. Let me enlighten you that if you protest this show, you are being hypocritical to your own country and your own religion.

First of all, Indonesia is not an Islamic country. The constitution is clear about that and in fact we have various religions: Islam, Christian, Catholic, Hindu, Buddha, and others. What might be “haram” for you does not necessary apply to others. For example, alcohol is “haram” for Moslems but it is certainly not “haram” for other religions such as Christian. If you guys cried out we have to respect other religions, then you guys have to be tolerant to other people’s opinion. Forcing your way to boycott the contest single handedly is the act of intolerance to others because clearly you are not open to discussion with other people. I mean, just the other day there were protestors who threated that they will send in an army of cockroaches during the event (which in my opinion, it’s a very stupid move. I mean, how do you have the time to collect so many cockroaches; put them in containers; and ship them to Bali?). Is that how a religion claimed to be peaceful and tolerant should behave? Please, you are nothing but being a hypocrite.

Second, if you claim that this contest is an attempt to exploit female’s body then you are dead wrong. Look at the winner of this contest. She will be the representative of UNICEF to help poor and diseased children in the globe. Name one child that you ever saved then you can get back to me if this show’s goal is really about the body. Oh and by the way, what about Miss Arab World? Why aren’t you protesting that?

Take a good look on the video. That is the copy paste of Miss World but probably without the bikini. But I’m very sure what they are wearing is not “Islamic” don’t you think? Or maybe there are still dumbs who will say “Yes, we protest Miss World 2013 because of the bikinis”. Then, what about fashion shows? What about people who come to the beach? What about the Olympics who have swimming as one of the sport being competed? Are you gonna protest all of that? You are now just being a hypocritical douchebag if that is your logical explanation.

And lastly, what are you doing protesting Miss World 2013? In Jakarta, there have been random killings on the Police force and you are protesting Miss World 2013? For fuck sake, your country is being terorized by an unknown organization trying to dismantle the national defense and this is your first priority? How stupid can you be?

And what is the business with Moslems trying to tell the woman what to wear? I mean, if your religion teach you not to rape, isn’t that enough? I mean, can’t you control your own genitalia and let the woman choose what’s best for her. And I know, you will probably say that this is for protecting the woman but it also sounded that you are an overprotective parent. You sounded that you have little faith on woman and honestly, it sounded like the woman is the source of why raping is happening.

Look, it’s not that I’m being hateful to Moslems because I’m not. It’s just the fact that the biggest and loudest protests have been from the moslem faction that I need to speak out. Stop trying to put your dogma to the country because Indonesia is not nor will ever be an Islamic country.

Source:

http://www.foxnews.com/entertainment/2013/06/06/bikinis-banned-at-2013-miss-world-pageant-in-indonesia/

http://www.indoboom.com/2013/stories/islamic-group-to-disrupt-miss-world-pagent-with-cockroaches.html

sig_author_kaza2

Advertisements

12 responses to “Protesting Miss World 2013 – A Sign of Hypocrite’s Movement

  1. hey kazasou, sepertinya miss world tetap akan di gelar… tapi mungkin ndak ada kontes bikininya…
    Jangan-jangan kau ingin melihat kontes bikininya ya ? :D
    Oh ya, kau bukan orang muslim ya? dan juga komentarmu terkesan mangkel.
    menurut saya, missworld itu lebih banyak negatifnya ketimbang positifnya. coba kau sebutkan apa sisi positifnya ?

    Name one child that you ever saved then you can get back to me if this show’s goal is really about the body
    Tahu panti asuhan ? kalau udah tahu, maka itu jawabannya.

    Arab itu bukan islam dan islam itu bukan identik dengan arab. baca deh sejarahnya arab sebelum ngeluarin pendapat.

    (sorry ye, my english is belepotan… so, i’m use bahasa indonesia. if you don’t understand, use googletranslate :D)

    • As I’ve said before, I don’t care about Miss World, you should read a little bit more there, Sir. I’m just stating that it’s hypocrite of you to protest Miss World when you got the same fucking show called Miss Arab World and you are okay with that. I already give you the positive thing about the Miss World, the winner will be representative of UNICEF helping kids with diseases and in the poor family. I’m curious, did you read the article at all or are you that stupid? Should I add another one? Miss World boost our tourism and we get to introduce our culture to the international eyes. I don’t know if you watch the show or just an ignorant little bastard but these Miss World get to dance our traditional dance and wear our traditional clothes. Isn’t it a good idea to introduce our culture to the others? Or maybe you just watch the bikini show because you think with your dick.
      And are you one of the people who work at the “Panti Asuhan”, oh dear oh Sir? If not, then shut up, you are not contributing to any solution. Arab is not Islam? That’s weird, why do they have lands that non-moslems are prohibited from entering? You are just a stupid troll, aren’t you Sir?
      If you are so sure that Miss World has a lot of negativity, show me proof. I don’t see any raping rate increase when Miss World 2013 is being held. Maybe it’s you who are just that horny just from watching a woman wearing a bikini, you virgin little twat.

      • Sapa bilang oke sama miss world arab ? gw pribadi ya ndak setuju. mengapa banyak orang tidak protes ? karena media massa tidak memberitakan hal tsb. yang diberitakan cuman missworld yang ada dibali. jadi banyak orang tahunya cuman itu doang.

        Hmmm… horny itu apaan ya ? lu kira gw impoten gitu cuman liat bikini doang horny ? sorry ya, gw gk kaya elu :P. gw bukan virgin, tapi perjaka :D…

        Memang, gw tidak bekerja di panti asuhan, tapi gw nyumbang untuk anak yatim disana. dan juga, di islam ada namanya zakat mal dan zakat fitrah.

        Missworld gk melulu soal rape. menurut gw, event tsb mendorong perempuan lebih menonjolkan atau memamerkan kecantikan secara berlebihan…
        ” the winner will be representative of UNICEF helping kids with diseases and in the poor family. I’m curious, did you read the article at all or are you that stupid? Should I add another one? Miss World boost our tourism and we get to introduce our culture to the international eyes”

        nih gw kutip dari beberapa sumber…

        Ajang Bisnis dan Kapitalisasi Perempuan

        Sejarahnya, kontes kecantikan Miss World di Amerika tahun 1952 diadakan sebagai cara untuk promosi produk pakaian dalam wanita. Keuntungan dari acara ini sangatlah besar, karena mampu menjaring penonton yang sangat banyak.

        Menjadi ajang bisnis alias mengeruk keuntungan dari hak siar yang akan dijual di seluruh negara.

        Dan motif bisnis ini tetap berlaku hingga sekarang. Mantan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan, Daoed Joesoef menulis dalam bukunya, “Dia dan Aku: Memoar Pencari Kebenaran” (2006), ia menulis:

        “Pemilihan ratu-ratuan seperti yang dilakukan sampai sekarang adalah suatu penipuan, di samping pelecehan terhadap hakikat keperempuanan dari makhluk (manusia) perempuan. Tujuan dari kegiatan ini tak lain dari meraup keuntungan berbisnis, bisnis tertentu; perusahaan kosmetika, pakaian renang, rumah mode, salon kecantikan, dengan mengeksploitasi kecantikan yang sekaligus kelemahan perempuan, insting primitif dan nafsu elementer laki-laki dan kebutuhan akan uang untuk bisa hidup mewah”

        Maka jelas, ajang ini menjadikan tubuh wanita beserta kecantikannya sebagai komoditas bisnis yang menguntungkan pihak-pihak tertentu. Sementara pendapat bahwa acara ini akan meningkatan daya tarik wisata Indonesia dll tak lain hanyalah alibi untuk menutupi motif tersebut.

        Mitos Kecantikan yang Menyesatkan

        Kontes kecantikan membuat masyarakat terjebak dalam mitos kecantikan yang menyesatkan. Kecantikan wanita dinilai dengan penampilan fisik. Meskipun ada standar nilai-nilai lain yang menjadi penilaian, tetap saja yang utama adalah kecantikan fisik.

        Mitos kecantikan ini berdampak sangat besar bagi mental dan gaya hidup perempuan. Banyak yang akhirnya tidak merasa puas dengan fisik yang dimiliknya. Para wanita akhirnya berlomba-lomba untuk merubah dirinya menjadi putih, langsing, hidung mancung, kaki lenjang bak super model. Bahkan mereka rela merogoh saku dalam-dalam sampai melakukan operasi plastik untuk bisa cantik seperti yang dipertontonkan kontes kecantikan. Para wanita menjadi lupa dengan kodratnya, disibukan dengan memperhatikan fisik. Sementara nilai-nilai spiritual, moral menjadi terabaikan. Belum lagi dampak bagi para pria, yang dengan bebas melihat para wanita yang mempertontonkan auratnya. Moral mereka akan rusak.

        Logika berpikir “membuang Tuhan” itulah yang kita jumpai pada logika kontes Miss World. Jangan bicara Tuhan di sini! Jangan bicara moral! Yang ada adalah nilai seni, hiburan, devisa, popularitas, dan keuntungan materi. Ketika “Tuhan” sudah dibuang, maka manusia merasa berhak menentukan mana yang baik dan mana yang buruk. Padahal, ketika itu, manusia pada hakekatnya sedang menjadikan ‘hawa nafsunya’ sebagai Tuhannya. (QS 45:23)

        Kedua. Karena tidak sesuai dengan nilai Pancasila sila ke-2, Kemanusiaan yang adil dan beradab. Terlebih masalah adab. sangat tidak baik untuk pendidikan moral anak bangsa. Inikah yang akan diberikan kepada para anak didik, untuk memperbaiki moral yang semakin merosot? atau acara ini adalah pembuktian bahwa bangsa Indonesia telah dengan suka rela dijajah moralnya utk tidak diper’adab’kan, yakni dengan aktivitas pola fikir sekuler-liberal.

        Dari sisi keagamaan, kami yang mengetahui bahwa pihak yang paling berwewenang adalah pemeluk agama Kristen, dalam ajarannya pun ada data bahwa keharusan perempuan Kristen untuk mengenakan tudung kepala, berpakaian yang sopan. 1Korintus 11:5-6.

        Bicara soal rape, kenapa elu selalu mengkaitkan rape dengan missworld ?

        Oh ya, satu lagi. FPI atau yang sejenisnya tidak mewakili seluruh umat islam di indonesia bro. tau sendirikan, FPI kaya apa ? banyak orang islam sendiri tidak senang dengan FPI karena organisasi berkedok agama yang malah menjatuhkan agama itu sendiri.
        Arab negara (country) bro, islam agama (religion). jadi, arab yang sekarang adalah negara yang berlandaskan hukum islam…
        Sama aja kaya gw bilang vatikan itu kristen,
        yang tidak boleh masuk kan hanya di mekah sama madinah.

        well, sebenarnya gw mah tidak ngurusin missworld atau apalah. gw gak punya kepentingan sama hal tsb.
        Gw komentar disini karena merasa postingan elu itu mengatakan bahwa islam itu diwakili sama organisasi abal-abal tsb. dan menggeneralisir bahwa seluruh umat islam meprotes dengan keras acara tsb.

        sekian

        sumber
        http://voices.yahoo.com/should-christian-woman-wear-immodest-dress-like-6014534.html
        http://www.suara-islam.com/read/index/7132/Lima-Alasan-Tolak-Miss-World–Tolak-Kapitalisasi-Perempuan-

      • “mengapa banyak orang tidak protes ? karena media massa tidak memberitakan hal tsb”
        Then you are a bandwagon protestor, only protest what is trending on the mass media. We got ourselves a hypocrite here.

        “Sejarahnya, kontes kecantikan Miss World di Amerika tahun 1952 diadakan sebagai cara untuk promosi produk pakaian dalam wanita”
        It’s fucking 1952, you stupid idiot. The concept has been change since then. It’s not anymore just a bikini show. And if it is even a place to promote bikini, then what about hundreds to thousand fashion show that are available in Jakarta, why aren’t you protesting that? Oh right, because you are a bandwagon protestor. Maybe it’s enough for you as long as you got paid with “Nasi Bungkus”.

        “Tujuan dari kegiatan ini tak lain dari meraup keuntungan berbisnis, bisnis tertentu; perusahaan kosmetika, pakaian renang, rumah mode, salon kecantikan, dengan mengeksploitasi kecantikan yang sekaligus kelemahan perempuan, insting primitif dan nafsu elementer laki-laki dan kebutuhan akan uang untuk bisa hidup mewah”
        Even commercial on television are doing that without Miss World and we are okay with that. Are you gonna protest all actors and artists who are in a swimsuit commercial? Lotion commercial? Maybe not, because you are a bandwagon protestor, you tiny little hypocrite.

        “Kontes kecantikan membuat masyarakat terjebak dalam mitos kecantikan yang menyesatkan. Kecantikan wanita dinilai dengan penampilan fisik. Meskipun ada standar nilai-nilai lain yang menjadi penilaian, tetap saja yang utama adalah kecantikan fisik.”
        How do you know? Did you see the criteria of judgement? If this show only focus on the beauty side of woman, why do the contestants comes from high profile university degree such as Harvard Law? Why the winner becomes a representative of UNICEF and help million of kids in the world? Without a brain and a heart, you can’t do such thing.

        “Logika berpikir “membuang Tuhan” itulah yang kita jumpai pada logika kontes Miss World. Jangan bicara Tuhan di sini! Jangan bicara moral! Yang ada adalah nilai seni, hiburan, devisa, popularitas, dan keuntungan materi. Ketika “Tuhan” sudah dibuang, maka manusia merasa berhak menentukan mana yang baik dan mana yang buruk. Padahal, ketika itu, manusia pada hakekatnya sedang menjadikan ‘hawa nafsunya’ sebagai Tuhannya.”
        Yeah so? It’s a fucking non-religious show you idiot. The same goes to Music Awards, Pop Concerts, and Fashion Show. No God is involved in these shows so are you gonna protest that? Wait no, because you are a bandwagon protestor.

        “Kedua. Karena tidak sesuai dengan nilai Pancasila sila ke-2, Kemanusiaan yang adil dan beradab. Terlebih masalah adab. sangat tidak baik untuk pendidikan moral anak bangsa. Inikah yang akan diberikan kepada para anak didik, untuk memperbaiki moral yang semakin merosot? atau acara ini adalah pembuktian bahwa bangsa Indonesia telah dengan suka rela dijajah moralnya utk tidak diper’adab’kan, yakni dengan aktivitas pola fikir sekuler-liberal.”
        Prostitution is worse than Miss World and tell me why aren’t you protesting that? Right, because you are a bandwagon protestor. And it’s the other way around Sir. Miss World is the place where we exchange culture, they get to know our culture by introducing our dance and our traditional clothes.

        “Bicara soal rape, kenapa elu selalu mengkaitkan rape dengan missworld ?”
        Because you said it yourself eventually:
        “Belum lagi dampak bagi para pria, yang dengan bebas melihat para wanita yang mempertontonkan auratnya. Moral mereka akan rusak.”
        “Padahal, ketika itu, manusia pada hakekatnya sedang menjadikan ‘hawa nafsunya’ sebagai Tuhannya.”
        “dengan mengeksploitasi kecantikan yang sekaligus kelemahan perempuan, insting primitif dan nafsu elementer laki-laki dan kebutuhan akan uang untuk bisa hidup mewah”
        See, you kept saying libido stuff about Miss World 2013 that’s why I make it easier for you. I know what’s in your head, you virgin little twat.

        “Oh ya, satu lagi. FPI atau yang sejenisnya tidak mewakili seluruh umat islam di indonesia bro”
        Nahdatul Ulama (NU) also protested Miss World. That’s a big organisation for moslems so I guess that represent a lot of moslems.

        “Arab negara (country) bro, islam agama (religion). jadi, arab yang sekarang adalah negara yang berlandaskan hukum islam…”
        Yes, so an Islamic country or nation, right?

        “Gw komentar disini karena merasa postingan elu itu mengatakan bahwa islam itu diwakili sama organisasi abal-abal tsb.”
        In what statement did I say that? I clearly said “There are also other Islamic groups who protested this contest but the point is most of the protests came from Moslems. And with that being said, I would like to address this rant to you, moslem people who are very determined that this show is an abomination and should not have been held in Indonesia”. There is no generalization here and I’m not saying all moslems are FPI. Stop saying bullshit, you idiot.

      • I think that you’re a bit harsh there kazasou :)
        But you are right… There are quite a lot of people who might think like z4x in Indonesia… It’s better that we don’t bring any religion into discussions.
        Provoking each other using religion in the internet is not a really good idea nowadays…
        z4x, you should really think more before saying things to others (especially towards people with different beliefs)
        We know that we have different ways of thinking, and because of that, please, don’t say things like that man. Appreciate others more, be more tolerate to other people’s beliefs and opinions.
        You really pissed kazasou off, and myself too (a bit), because I’m not a Moslem like kazasou.
        And I’ve had it with people like you saying things like that.
        Religion doesn’t teach us to provoke each other. We have to respect each other. In Pancasila’s third line, ‘Persatuan Indonesia’, it means that we, Indonesians, not caring about our belief or religion, race, age, etc., have to unite together. We are to live with each other, helping each other, tolerating with each other, living in harmony so that we’re always united and can defend against catastrophe that might befall us in Indonesia. ‘Bersatu kita teguh, bercerai kita runtuh’. This sentence also reflects the 3rd line of Pancasila. When we are united, we’re stronger. But when we’re separated, we’re weak. We have to unite together, even when we’re of different beliefs/religion, race, and age.
        So please, for those of you who are reading this comment, be more tolerate to other people around you. Don’t become a person who only thinks of themselves or their own party. Be more caring to others, respect others. When you respect others, you yourself will be respected back by them.

      • How could you not be harsh when a person talking like that. It’s like he deliberately antagonizing me just because I have an opinion. Oh btw, respects for you, brother Fastnavy. You really are cool-headed and I think I have to learn more about patience. I mean just look how he commented, show no respect at all. Believe me, if he was brief and respectful when he elaborate his argument, I will be cool with that. Of course, I will still bash his argument but in a classy kind of style :)

    • “Oh ya, kau bukan orang muslim ya?” Another human dragging the poor religion’s name here…
      “Padahal, ketika itu, manusia pada hakekatnya sedang menjadikan ‘hawa nafsunya’ sebagai Tuhannya.” Now, wouldn’t that be the human’s fault, not able to control their.. Lust, is it, eh?

      • I would also like to appreciate you for trying to type in English. Your English is fine and above average I must say. Thank you for using that, since our website does have international readers and it is important to get the right information and share it with the audiences.

      • Why, thanks. But I don’t think it is above average..
        Yea, because I hate it too when people are talking in a language that I don’t understand. That’s not polite. Also I hate when people don’t care about others not understanding things..

  2. I’m so agree with that. Such hypocrites they are, not allowing such events like the country is theirs. I don’t hate islam, I just hate the people using religion name to do things like all they want without thinking about other people. What, do they think the country only belongs to them? So fuck with the “motto” bhinneka tunggal ika (means different but one), eh? Oh, maybe the meaning sould be like “we don’t care about any difference, it should be one, fuck others”
    and worst of all, they think they’re rightful people.

    p.s. sorry for my bad grammar, as english is not my mother language. In fact, yes we’re in the same country, and I hate that fact

    • That’s what I keep trying to say. If moslems want respect then they have to respects other as well. They get to be noisy as fuck during the Ied and noisy as fuck whenever it’s time for their prayers. Now we want to hold Miss World and FPI threaten us with unleashing cockroaches? How childish and arrogant can you be?

  3. Pingback: Indonesian Groups Criticize ‘Miss World’ Contest as ‘Un-Islamic’ · Global Voices·

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s